چکیده مطلب :

شادوبن اینستاگرام یکی از قوانین نوشته نشده در اینستاگرام است و تا به حال هیچ جایی از قوانین اینستاگرام به آن اشاره نشده است، اما بار ها از برخی از افراد شنیده ام که می گویند به یکباره پیج اینستاگرامشان شادوبن شده است و نمی دانند که چه کاری باید انجام دهند که از شادوبن اینستاگرام خارج شوند، بعد از مقداری تحقیق متوجه شدم که زمانی این حالت گریبان شما را خواهد گرفت که شما فعالیت هایی داشته باشید که هوش مصنوعی اینستاگرام تشخیص دهد که شما ربات هستید، البته دلایل دیگری نیز مانند خرید بیش از اندازه فالوور و یا لایک اینستاگرام نیز وجود دارند که متاسفانه برخی از ادمین های اینستاگرام به دنبال خرید فالوور ایرانی نیستند و بیشتر تلاش آنها برای خرید فالوور فیک است و چون به صورت ترکیبی این کار را انجام نمی دهند به مشکل شادوبن اینستاگرام خواهند خورد، در این مقاله آموزشی سعی خواهم کرد تمام موارد مرتبط با مشکل شادوبن اینستاگرام را برای شما توضیح دهم همچنین اشاره ای کامل به روش چگونه از شادوبن اینستاگرام خارج شویم نیز به شما خواهم کرد، تا پایان این آموزش همراه مجازی یار باشید.

شادوبن اینستاگرام چیست

شادوبن اینستاگرام چیست و چرا باعث کم شدن بازدید صفحه خواهد شد ؟

همانطور که گفتیم شادوبن اینستاگرام یکی از محدودیت‌هایی است که بر اساس الگوریتم‌های این شبکه اجتماعی بر روی برخی صفحات اعمال می‌شود. صفحاتی که با محدودیت شادوبن مواجه می‌شوند، تا مدتی در بخش اکسپلور و هشتگ‌ها دیده نمی‌شوند و کاربرانی که از طریق هشتگ‌ها پست‌هایتان را دنبال می‌کنند، دیگر نمی‌توانند پست‌های شما را در بخش هشتگ‌ها ببینند.

شادوبن اینستاگرام اولین بار توسط صفحه یک عکاس پیگیری شد! این عکاس متوجه شد که پست‌هایش در بخش هشتگ‌ها دیده نمی‌شوند و به دنبال دلیل آن بود. با توجه به این که کاربران عادی از الگوریتم‌های اینستاگرام به خوبی اطلاع ندارند، دلیل آن هنوز هم برای بسیاری از کاربران مشخص نیست. این عکاس متوجه شد با توجه به الگوریتم‌های اینستاگرام محدودیتی بر روی صفحه اینستاگرامش اعمال شده است که این محدودیت شادوبن اینستاگرام نام گرفت. مثلاً ساده‌ترین محدودیت شادوبن اینستاگرام این است که اگر در پست‌های خود از هشتگ‌ها استفاده کنید، آن پست باید در هشتگ مربوطه نمایش داده شود اما کاربران نمی‌توانند آن را ببینند! البته شادوبن اینستاگرام در موارد دیگر هم تاثیرگذار است و از روش‌های دیگری هم باعث کاهش بازدید صفحه می‌شود. این محدودیت بسیار آزاردهنده است و گاهی آن‌قدر طولانی می‌شود که مدیر صفحه از پیج اینستاگرام خود نا امید می‌شود. برای آن که با این محدودیت مواجه نشوید، پیشنهاد ما این است که فاکتورهایی که در ادامه بررسی می‌کنیم را رعایت کنید تا صفحه شما دچار شادوبن اینستاگرام نشود. ۵ راه‌کاری که در ادامه بررسی می‌کنیم، معمولاً روش‌های اسپمی هستند که توسط کاربران انجام می‌شوند؛ این ۵ راه‌کار را بشناسید و سعی کنید در صفحه خود آن را استفاده نکنید!

چرا اینستاگرام حالت شادوبن (shadowban) را ایجاد کرد؟ دلایل شادوبن شدن

حالت شادوبن چیست: تا چند وقت پیش، اکانت‌های فیک زیادی در اینستاگرام می‌دیدیم، هشتگ‌هایی که به صورت جمعی و با تصاویر و کامنت‌های نامرتبط پست می‌شدند، همچنین دیده می‌شد که کامنت‌های تبلیغاتی فراوانی  برای پست‌های خود دریافت می‌کردید یا اکانت‌هایی برای تبلیغات یا فروش محصولات، شما را فالو می‌کردند، ولی از طریق الگوریتم جدید اینستاگرام همه‌ی این مشکلات در حال برطرف شدن است.

اگر دقت کرده باشید زمانی که یک پست را لایک می‌کردید و یا یک پیج را دنبال می‌کردید افرادی اقدام به فالو کردن شما می‌کردند. این کار برای خیلی از کاربران ناخوشایند است. اینستاگرام همواره به دنبال راحتی کاربان خود است و اجازه حرکت هایی که برخلاف قوانین خود است را نمی‌دهد. از این جهت این قوانین را ایجاد کرد تا هم بین کاربران محبوبیت بیشتری داشته باشد و هم از پیج و افراد فیک و قانون شکن را تنبیه کند. که به این کار شادوبن اینستاگرام می‌گویند. 

چرا شادوبن اینستاگرام شدید ؟

شادوبن اینستاگرام

شادوبن شدن در اینستاگرام دلایل متعددی دارد که در ادامه برخی از آنها را نام می‌بریم:

  • نقض دستورالعل‌هایی که اینستاگرام برای انتشار پست و فعالیت در این شبکه تعیین کرده است.
  • استفاده از هشتگ‌های ممنوعه اینستاگرام که احتمالا دارای محتوای نامناسب هستند.
  • استفاده از روش‌های مانند خرید فالوور یا استفاده مکرر از هشتگ‌های مشابه
  • تعداد فعالیت‌هایی که انجام میدهید بیش از میزانی هست که اینستاگرام برای سقف فعالیت در یک روز در نظر گرفته است. مثلا تعداد لایک‌ها در روز نباید بیشتر از ۴۰۰ لایک باشد و در صورت نقض این قانون با محدودیت‌های اینستاگرام مواجه می‌شوید.

کار های که اگر انجام دهید صد در صد شادوبن خواهید شد 

1- افزایش یکباره فالوور ها :

اگر قصد خرید و افزایش فالوور های پیج اینستاگرام خود را دارید همیشه توجه داشته باشید که از خدمات فالوور واقعی هم در سفارشات خود استفاده کنید، بخاطر اینکه فالوور های واقعی به صورت تدریجی پیج اینستاگرام شما را فالو خواهند کرد و مانند فالوور فیک نخواهد بود که در یک دقیقه 100 نفر شما را فالو کند.

2- استفاده از فیلترشکن های رایگان :

اگر ادمین یک صفحه پرمخاطب در اینستاگرام هستید حتما باید توجه داشته باشید که نباید از فیلترشکن ها استفاده کنید چرا که تمام این ابزار ها بخاطر آن که رایگان هستند علاوه بر اینکه امنیت شما را در کاوش در اینترنت به خطر خواهند انداخت، از آی پی های یکسان استفاده می کنند حالا چرا به این مورد تاکید ویژه ای داریم بخاطر اینکه توجه کنید یکبار با آی پی ایران وارد برنامه اینستاگرام خواهید شد و پس از گذشت چند دقیقه که فیلترشکن خود را روشن کرده اید و لوکیشن خود را به انگلستان تغییر داده اید اینستاگرام تعجب خواهد کرد که چطور پس از گذشت چند دقیقه لوکیشن شما عوض شده است، پس حتما به این مورد توجه کنید تا دچار شادوبن اینستاگرام نشوید.

3- فالو و آنفالو کردن سریع افراد :

بسیاری از صفحات اینستاگرامی هستند که نوپا هستند و قصد تبلیغ و شناسایی خود به دیگران را دارند و اقدام به شروع فالو کردن ناگهان افراد مختلف در اینستاگرام می کنند و این انتظار را دارند که آنها نیز فالو کنند صفحه تجاریشان را و پس از اینکه آنها به عبارتی به آنها فالو بک دادند شروع خواهند کرد به آنفالو کردن همین افرادی که آنها را فالو کرده اند اینکار از چند جهت اشتباه است اول اینکه هوش مصنوعی اینستاگرام به اشتباه خواهد افتاد که شما قصد تعامل با افراد را ندارید دوم اینکه بخاطر اینکه این فعالیت شما را به صورت رباتیک فرض خواهد کرد و حتما دچار محدودیت اکسپلور اینستاگرام خواهید شد.

4- استفاده از ربات های اینستاگرامی :

بسیاری از افراد که هنوز حرفه ای نشده اند به دنبال آن هستند که مسیر افزایش فالوور ها و محبوب شدن صفحه خود را کوتاه کنند و چند شبه به محبوبیت فراوان دست یابند و به ناچار به دنبال استفاده از ربات های مختلفی خواهند شد مانند ربات نینجا گرام اینستاگرام، کار این ربات فالو و آنفالو کردن است البته در کنار آن برای شما لایک و انجام کامنت گذاری خواهد کرد که تمام این کار ها خلاف قواعد هوش مصنوعی اینستاگرام است و هر کسی چنین ادعایی داشته باشد که ربات اینستاگرام مفید است حتما بدانید که ادعای این فرد خلاف قوانین اینستاگرام است، در هر صورت اگر برای استفاده از ربات تصمیم خود را گرفته اید سعی کنید که روزانه بیش از 500 نفر را فالو و آنفالو نکنید و همچنین در هر ساعت بیش از 200 لایک نکند ربات که در بخش تنظیمات آن قابل اجرا هست.

5- کامنت گذاری های مکرر :

اگر به صورت مکرر اقدام به کامنت گذاری در صفحات مختلف کرده اید مخصوصا اگر از آن دست از افراد هستید که سعی دارید که کامنت اول در زیر یک پست را بزنید تا بیشتر دیده شوید توجه کنید که این مورد باید طبیعی باشد و هر ساعت بیش از 40 کامنت زیر پست های اینستاگرامی ارسال نکنید تا دچار محدودیت شادوبن اینستاگرام نشوید.

6- استفاده غیرحرفه ای از هشتگ ها :

قبل تر در مورد هشتگ برای شما یک آموزش نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام را داده ایم، اگر مشکلی در روش های هشتگ نویسی دارید حتما به این آموزش سر بزنید و مطالعه کنید اما ایرادی که افراد در هشتگ نویسی در اینستاگرام دارند استفاده نادرست از هشتگ ها است به طور مثال شما باید حد تعادل استفاده از هشتگ ها را در زیر پست های خود رعایت کنید و بیش از 20 هشتگ را در کپشن های خود درج نکنید، همچنین نباید از هشتگ های ممنوعه اینستاگرام استفاده کنید کلماتی که اشاره به برهنگی دارند به هیچ عنوان برای شما فالوور بیشتر نخواهند آورد و همچنین قطعا از سوی اینستاگرام دچار محدودیت اکسپلور اینستاگرام خواهید شد در صورت استفاده مکرر از هشتگ های زشت و زننده این مورد را در نظر بگیرید.

7- تگ کردن بی رویه افراد در پست اینستاگرامی 

مجدد یکی از عوامی که جریمه و شادوبن شدن شما در اینستاگرام خواهد شد انجام کار هایی هستند که شما بیشتر به اسپمر بودن در اینستاگرام نزدیم می کند تگ کردن مکرر افراد مختلف که حتی آن ها را شما فالو نکرده اید هستند، خود شما تصور کنید که دائما یک پیج در اینستاگرام شما را تگ کند قطعا اذیت خواهید شد پس این کار را به هیچ عنوان انجام ندهید.

8- ارسال دایرکت به صورت پیاپی

اینستاگرام همیشه بر مورد تعامل با کاربران اصرار ویژه ای داشته است، اما دایرکت فرستادن های بی مورد و پی در پی قطعا شما را دچار محدودیت اکسپلور اینستاگرام خواهد کرد، اگر قصد دارید که به صورت گروهی به افراد دایرکت ارسال کنید سعی کنید گروه های 10 نفره در اینستاگرام ایجاد کنید و افراد را در آن گروه ها عضو کنید و در آنجا متن و پیغام تبلیغاتی خود را ارسال کنید.

 

سوالات متداول

شادوبن چقدر طول می کشد؟

شادوبن شدن در اینستاگرام موقتی است. کاربرانی که این اتفاق را تجربه کرده اند می گویند شادوبن حدود دو هفته طول خواهد کشید. 

تفاوت اکشن بلاک و شادوبن چیست؟

در اکشن بلاک، فعالیت هایی نظیر لایک و فالو و کامنت به مدت چند روز محدود می شود و شما با دریافت پیغام متوجه بلاک شدن می شوید. ولی در شادوبن پیج شما انطور که باید دیده نمی شود و هیچ پیغامی در این مورد دریافت نمی کنید.